Thursday, January 26, 2012

Pengalaman -.-

Assalamualaikum . Aku nak cerita sikit pengalaman aku waktu pertama kali masuk asrama . hoho ^.^ 10.1.2012 , balik je dari sekolah abah aku ambik . waktu atas motor tu dia ada cakap yg cikgu dari smv kerian call dan aku dapat tawaran masuk sekolah sana . OhmaiGod , seriously happy giler time tu . Aku dapat masuk sekolah tu dengan Aini dan ambik kos yang sama . hoho ;)) Cikgu tu cakap 12.1.2012 , Khamis p lapoq diri n then dah boleh masuq sana dah . tapi abah aku tukaq hari jumaat sebab mesti tak sempat kan . ye la nak buat surat berhenti sekolah lagi , macam2 la kalau nak pindah sekolah kan . hahaa >.< hari Jumaat hari yg paling aku cuak , takut , suka , duka , gembira dan macam2 lagi la . Aku p skolah tu dengan aini , ayah dia bawak sebab abah aku keja kan so , aku tumpang dia la . huhu :D sampai je dekat vokay kerian p daftar n then cikgu habaq aku dok kelas 4 ppn 1 dengan aini , feuwww kelas first tu . hahaha >.< lepas daftar plak kami p daftar dekat asrama . aku dapat dorm z3b2 dan aini z3b3 . haha dekat ja . aku bawah dia atas . hewhew . dah selesai semua , aku masuk kelas mcm besa , dan keluaq ja dari kelas teruh dapat kawan . hahaha untung aku . muahahaha :P macam besa la balik sekolah masuk dorm rehat jap lepastu petang ada riadah . habis riadah makan and then siap2 nak p surau . Aku jalan kaki dengan aini p surau . waktu jalan tu tetiba ja ayaq mata aku keluaq . aku pun lekaih2 la lap kan . tetiba aini tanya .


aini : zana , awat menangis ?
aku : mana ada aku menangis la , habuk masuk mata ja . (dalam hati aku menangis)
aini : hg rindu mak hg ekk ?
aku : ha'ah , aku rindu mak aku **sambil ayaq mata kuaq laju .:(

aini : dah la , tak payah menangis , aku pun rindu mak aku jgak :)
aku : hurm k , aku tak menangis . **sambil kesat ayaq mata .



dalam surau pulak , tiba2 aku menangis tak tau pasaipa . lepastu kakak senioq plak dok marah2 kan lagi la aku sedih , padahal aku tak buat pa pun >.< aku nak baca yassin pun ayaq mata laju ja dok kuaq , k sumpah sedih :( aku rindu mak aku time tu dan baru aku tahu perasaan berjauhan dengan family :')) tapi duduk sana memang best sebab dapat belajaq banyak perkara kan . hoho ^.^''
malam bila entah , waktu dekat bilik prep  senior semua marah dekat junior dan aku tak tau sebab apa . Ya Allah waktu tu jantung aku dup dap dup dap . laju plak tu . waktu tu aku ingat Allah ja , aku tau dia ada disisi hamba dia yg lemah :) waktu tu jgak aku dok mengucap ja dan aku malas nak dengaq senior marah , sakit hati ja baik buat dunno , biasa la jadi junior ni semua tak betol dekat mata senior kan ? tapi aku tak kisah , aku masuk situ pun sebab nak blajaq dan bukan sebab lain :) biasalah duduk asrama macam2 dugaan yg ada , so kena sabaq ja , Sabaq tu perlu ada la kalau nak selamat n nak orang suka kat kita kan ? hohooh btw aku dapat ramai kawan dekat sana dan depa semua baik2 ja , happy dapat kawan dengan depa . hoho :)) tapi kawan lama aku tetap tak lupa , kawan lama ka baru ka semua sama ja , takdak lain . semua aku anggap kawan dan bukan musuh :) baru deal kan ? hahaha k ^.^ aku harap aku dapat bertahan dekat sana selama 2 tahun :) insyaAllah aku boleh . Oke Siti Zanariah boleh . aku tak lemah , aku kuat :)) aku nak banggakan family aku :) hewhew . korang2 doakan aku bertahan tau duduk sana ;) haha oke bye , penat nak taip . ada apa2 cerita kalau aku rajin aku post . hahaha . Assalamualaikum :)